الگوی شلوار زنانه به روش ساده

به راحتی آب خوردن، یک شلوار زنانه زیبا بدوزید

رسم الگو شلوار زنانه:برای اینکه بتوانید یک لباس زیبا برای خودتان بدوزید، قبل از هر چیز باید بدانید که برای لباس مورد نظر چه اندازه‌هایی را نیاز است داشته باشید. در مورد این موضوع قبلا صحبت کرده‌ایم، امروز قصد داریم تا به کار بردن یک سری اصول، یک شلوار زیبا برای خودمان، به کمک هم بدوزیم. قبل از شروع، ذکر یک نکته نیز لازم است؛ جلوی شلوار و پشت شلوار، هر کدام الگوهای جداگانه‌ای دارند و لازم است که شما دو الگو رسم کنید و آن ها را بر روی پارچه قرار دهید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت
الگوی شلوار زنانه به روش ساده
به راحتی آب خوردن، یک شلوار زنانه زیبا بدوزید
رسم الگوی جلوی شلوار زنانه
آموزش الگوی شلوار
رسم فاق شلوار زنانه
کنترل الگوی شلوار ( قسمت زانو)
کنترل الگوی شلوار ( قسمت ران)
رسم الگوی پشت شلوار زنانه
کنترل الگوی شلوار (قسمت زانو)
کنترل دمپای شلوار زنانه

رسم الگوی جلوی شلوار زنانه

قبل از رسم الگوی باید نحوه اندازه گیری شلوار زنانه رو بلد باشید که ما در مطلب قبلی در بخش آموزش خیاطی از ابتدا این آموزش رو ارائه کردیم .میرم سراغ رسم الگوی شلوار خطی به اندازه قد شلوارمون در راستای گراف میکشم و از ابتدا و انتهای اون دو خط بر اون عمودمی کنم .خط پایینی میشه دمپای شلوار و خط بالایی خط کمر میشه به شکل زیر

الگوی شلوار زنانه به روش مولر
الگو شلوار

ازنقطه 1 به میزان قد باسن پایین میام و خط باسن را عمود بر خط قد شلوارم رسم می کنیم. مجدد از همان نقطه به میزان برآمدگی باسن یا قد فاقم میام پایین و خطی به خط قد شلوار عمود می کنیم که این حط میشه خط فاق مون مجددا از همان نقطه قد تا زانو را پایین میام و خط زانو را عمود بر خط قد شلوار رسم میکنیم خط کمر باسن فاق زانو و دمپایی خطوط اصلی ما رو تشکیل میدهند.

کنترل الگوی شلوار
الگو شلوار

در ادامه دوباره از نقطه 1 روی خط کمر به میزان یک چهارم دور باسن منهای یک جلو رفته و یک خط عمود از آن نقطه بکشید تا پایین این شد کادر اولیه شما. روی خط فاق ازنقطه 8 یک بیستم دوره باسن یا 4 الی 6 سانتیمتر بسته به سایز تون جلو رفته که این گشادی فاق شلوار شما میشه حالا بین نقطه گشادی فاق تا نقطه 3 فضا رو تقسیم بر 2 کرده و یک خط عمود از بالا به پاییین کشیده و اسم این خط را خط اتوی جلو شلوار میزاریم.

الگوی شلوار گشاد مجلسی
الگو شلوار

آموزش الگوی شلوار

روی خط کمر از نقطه 6 یک سانتی متر به سمت نقطه 1 رفته و نقطه جدید به اسم نقطه A مشخص میکنیم بعدا از نقطه A یک چهارم دورکمر منهای 1 سانتیمتر بلاوه 2 الی 3 سانتی متر فضای که برای پنس در نظر گرفتید جلو برید.

https://simakade.ir/pregnancy-pants/

رسم الگوی شلوار دمپا گشاد
الگو شلوار

بعد از اینکه فضای کمرم را در الگوی جلو کنترل کردیم به نطه B رسیدم حالا فضای پنس رو تقسیم بر دو می کنیم به طرفین خط اتو خارج میشیم روی خط اتو ۱۰ سانتیمتر پایین میایم و یک پنس رسم میکنیم. حالا از پهلوی کمرمون یعنی از نقطه B یک سانت و نیم بالا میریم تا خط کمرمون رو کمی منحنی ترسیم کنیم علتش هم خواب بهتر شلوار روی پهلوهای اندامتون هست به صورت حلال ترسیم میکنیم. یعنی از وسط تا قسمت پنس مستقیم از پنس تا پهلو منحنی میکنیم.

رسم الگوی شلوار دمپا گشاد
الگو شلوار زنانه

رسم فاق شلوار زنانه

حالا بین خط کمر تا فاق می‌خواهیم فرم فاق را رسم کنیم به میزان گشادی فاقمون به سمت بالا میریم یک انحنا ترسیم می‌کنیم و از آنجا به بعد به اون یک سانتی متری که داخل شدیم (نقطه A ) روی خط کمر وصل می کنیم و این میشه فاق الگوی جلوی شلوار ما

کنترل الگوی شلوار
الگو شلوار زنانه

کنترل الگوی شلوار ( قسمت زانو)

میریم سراغ کنترل زانو روی خط زانو از طرفین خط اتو به میزان یک چهارم دور زانوی ایده‌آل تون اون دور زانوی که می پسندید منهای نیم سانتیمتر خارج بشید یعنی یک بار به سمت چپ و یکباره به سمت راست 2 تا نقطه بدست میاید برای داخل پا این نقطه ای که به دست آمده را به گشادی فاق وصل کنید به کمک یک خط مستقیم اگر خط کش منحنی شلوار رو ندارید بعد این خط مستقیم را تقسیم بر سه کنید از یک سوم بالایی به میزان یک تا یک و نیم سانتی متر داخل بشید یک برای ران های چاق تر و یک و نیم برای راه های لاغر تر یک خط میکشیم و یک و نیم سانت داخل شده و حلال رو ترسیم میکنیم.

کنترل الگوی شلوار
کنترل الگوی شلوار

کنترل الگوی شلوار ( قسمت ران)

برای رسم خط پهلوی شلوارمون نیاز به کنترل ران داریم 4 سانتی متر از خط فاق پاین میام و این نقطه رو با میزان یک دوم دور ران ایدآل منهای یک سانتی‌متر کنترل کنید اگر ران چاق بود خط زانو به فاق وصل کنید و اگرلاغر تری داشتیم خط پهلتون را به ۳ سانتی‌متر پایین‌تر از خط باسن وصل کنید در خط پهلو حالت منحنی تغییرمیکنه یعنی در قسمت پایین منحنی ما به سمت داخل و در قسمت بالا به سمت خارج اندام تمایل دارد دقیقا مثل فرم پهلوی اندامتون

رسم الگوی شلوار
الگوی شلوار زنانه به روش ساده

در قسمت پایین و دمپایی شلوار اگر شلوار راسته بود خطوط زانو رو مستقیم میایم پایین اما اگر دمپای شلوار تنگ تر یا گشاد تر از راست بود یک چهارم دور و دمپایی ایده آلتون منهای نیم به طرفین خطوطتون حرکت کنید

الگوی شلوار زنانه
الگوی شلوار زنانه

الگوی جلوی شلوار به اتمام رسید الگوی پشت را نیز روی همین الگو پیاده می کنیم به کمک کاغذ پوستی یا کاربرن از الگو کپی برداری کنید و کنار بگذارید

تا اینجای کار تونستیم الگوی جلوی شلوار زنانه رو رسم کنیم برای رسم الگو پشت شلوار زنانه از همین الگوی استفاده میکنیم وتغیرات رو روی آن اعمال میکنیم

رسم الگوی پشت شلوار زنانه

این بار در الگوی پست میزان گشادی فاق رو یک هشتم دور باسن عددی بین 10 الی 17 هست از کادر اولیه ( همان نقطه 8) خارج می‌شویم و از نقطه c یک سانتیمتر پایین آمده و نقطه جدیدی را به نام d مشخص می‌کنیم.

الگو شلوار زنانه
الگو شلوار زنانه

مشاهده الگوی دامن نیم کلوش (کمر کش و ساده)

جهت خرید الگوی شلوار زنانه به صورت آماده و چاپ شده به روی لینک زیر کلیک کنید:

https://simakade.ir/product/pattern-of-womens-pants/

روی خط کمر این بار به جای یک سانتیمتر عقبگرد 3 سانتیمتر میریم داخل و 3 سانتی‌متر بالا میرم و نقطه (e را مشخص میکنیم ) این کار به خاطر لقی گرفتن در قوس پشت کمر خانم ها است سپس از نقطه e به خط فاقمون (همان نقطه 8) خطی جدیدی رسم میکنیم سپس از نقطه 8 به اندازه ( نقطه 8 تا نقطه c) به سمت بالا رفته و حلال داخل فاق الگوی پشت را به نقطه d رسم میکنیم ( به یک سانتیمتر پایین وصلش کنید)

رسم الگو شلوار زنانه
الگو شلوار زنانه

بعد از رسم فرم فاق پشت شلوارتون روی خط باسن و کمر باید کنترل انجام بدید یک چهارم دوره باسن به علاوه یک را برای پشت میریم جلو ( از نقطه 7 ) و یک نقطه (به اسم h) مشخص می کنیم روی خط باسن.

برای خط کمر یک چهارم دور کمر به علاوه یک به علاوه فضای پنس مون از نقطه e (که ۳ سانتی‌متر رفتیم بالا) به پهلوی که یک و نیم سانتیمتر رفته بودیم بالا وصل می کنیم توجه داشته باشید که در پهلو پشت هم باید یک نیم سانتی متر از خطوط اولیه بالاتر باشه کارتون چرا چون با دو پهلوی جلو برابری کنیم

سپس روی خط (e، f) شما باید فضای پنس را مشخص کنید برای این گار خط اتورا امتداد بدید به سمت بالا فضای پنس را تقسیم بر دو کرده و از طرفین مشخص کنید با قد ۱۲ سانتیمتر پنس پشت را رسم کنید حال پهلوی کمر رو به پهلوی شلوار رسم میکنیم.

آموزش رسم الگوی شلوار زنانه
الگو شلوار زنانه

کنترل الگوی شلوار (قسمت زانو)

حالا نوبت به کنترل خط زانو میرسه از طرفین خط اتو روی خط زانو به میزان یک چهارم دوره زانو به علاوه نیم سانتی متر خارج میشیم و دو تا نقطه جدید ( بنام N ,L) را مشخص می‌کنیم برای رسم این نقاط به نقاط بالایی ( h ,d) شما باید دور ران را روی الگو کنترل کنید ۴ سانتی‌متر از خط فاقد پایین بیاید یک دوم دوران ایده‌آل تون رو به علاوه یک کنید و در قسمت فضا ران کنترلش کنید تا متوجه بشید که منحنی داخل پا و منحنی پهلوی کاررا بهتره با چه شیبی ترسیم کنیم یعنی اگر ران لاغر هست شما منحنی را در پهلو از باسن شروع کنید اگر ران چاق منحنی ازسرخط فاق شروع کنید برای منحنی داخلی هم همین‌طور اگر روی چاقی دارید نرمتر ترسیمش کنید اما اگر ران لاغری دارید اون رو تندتر ترسیم کنید.

کنترل الگوی شلوار
کنترل الگوی شلوار

کنترل دمپای شلوار زنانه

اگر دمپای شلوار راسته بود شما از طرفین زانو دوتا خط عمود به سمت پایین یا خط دمپا رسم کنید اما اگر دمپای شلوار گشاد را تنگ تر بود از طرفین خط اتو در دمپای شلوار یک چهارم دومپای ایدآل تون رو به علاوه نیم خارج بشید و به خطوط زانو وصل کنید به صورت کلی این شد الگوی پشت شلوار الگوی جلو را هم که توضیح دادیم.

الگو شلوار زنانه
الگو شلوار زنانه

مشاهده آموزش الگوی پیراهن مردانه و طرز رسم آن

دوستان عزیز الگو کشی شلوار زنانه تموم شد در جلسه آینده به کنترل و رفع ایرادات اندامی شلوار روی الگو می پردازیم اگر احساس می کنید ایراد اندامی خاصی دارید بهترین صبوری کنید تا در سه هفته آینده را هم خدمتتان توضیح بدم با آرزوی موفقیت همگی تون رو به خدای بزرگ میسپاریم

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید ممنون.