انواع شومیزهای شیک و بی نظیر

شومیزها جز لباسهای پر طرفدار بین خانم ها و دختران جوان می باشد. استفاده از شومیز محدودیت سنی ندارد. در هر سنی که باشید می توانید شومیز متناسب با سن خود پیدا کنید. تنوع بالایی در جنس پارچه و طرح و مدل برای دوخت شومیزهای شیک وجود دارد.

معمولا از پارچه های لخت و سبک مانند حریر و یا ریون و یا کرپ های نازک برای دوخت ین لباس استفاده می شود. همانطور که گفته شد شومیزها تنوع مدل بالایی دارند و می توان ان ها را با شلوار یا دامن استفاده کرد. به دلیل چنین تنوعی می توان شومیزها را در مجالس مختلف مهمانی استفاده کرد.

خانم های جوان معمولا ترجیح می دهند از شومیزهای شیک در کنار شلوار چسبان یا دامن کوتاه استفاده کنند در حالی که خانم های مسن تر این لباسها را بر روی دامن یلند یا شلوار گشاد تر استفاده می کنند.

تنوع مدل های شومیز را در تصاویر زیر ببینید. شومیز بلند شومیز های بلند با شلوار پوشیده می شود و برای میهمانی ها استفاده می شود. معمولا مدل آنها ساده است. برای تزیینات روی لباس می توان از کارهای مختلفی استفاده کرد. گلدوزی یا روباندوزی از تزیینات پر طرفدار بر روی اینگونه لباسهاست.

شومیز آستین بلند

این مدل شومیزهای شیک را می توان در هم در مهمانی و هم در مجالس استفاده کرد. انواع مدلهای آستین بلند در آن به کار می رود.

شومیزی ساده و راحت برای دختر خانم های جوان . در اینجا فقط از یک رنگ پارچه حریر استفاده شده و تزیینات خاصی در آن به کار نرفته است با این حال بسیار شیک است.

شومیز آستین فانوسی با جنس حریر و تزیین شده با تور برای مهمانی و مجالس بسیار مناسب است.

این مدل به کسانی توصیه می شود که علاقه ای به دامن پوشیدن ندارند. برش ها ی مشکی به کار رفته در این لباس و تور زیبایی که در یقه استفاده شده آن را به یک شومیز زیبا تبدیل کرده است.

زمانی که یک خیاط می‌خواهد کار خود را آغاز کند به یک سری ابزار ابتدایی اما ضروری احتیاج دارد. کاربرد هریک از این وسایل متفاوت است و هر کدام در جایگاه خود ارزش و اهمیت خاصی دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی لوازم خرازی که در شروع کار خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرند بپردازیم.

قیچی

از ضروری‌ترین ابزار یک خیاط است که از مرحله ابتدای کار یعنی برش پارچه تا انتهای کار که می‌تواند شامل برش نخ‌های اضافه لباس باشد مورد استفاده قرار گیرد. ممکن است در حین کار خیاطی قیچی‌های مختلفی نیاز باشد. از قیچی‌های بزرگ برای برش زدن پارچه استفاده می‌شود و از انواع کوچک‌تر برای بریدن نخ یا بخش‌های ظریف لباس. قیچی باید به اصطلاح خوش‌‌دست و سبک باشد تا خیاط در هنگام کار با آن احساس خستگی نکند، همچنین کیفیت محصول نیز اهمیت زیادی دارد. یک قیچی بی کیفیت می‌تواند باعث خراب شدن پارچه شود. همانطور که گفته شد در کار خیاطی از قیچی‌های مختلفی استفاده می‌شود که هریک کارایی خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از رایج‌ترین اشکال قیچی خیاطی خواهیم پرداخت.

دسته خمیده: نوعی قیچی که دسته در آن بالاتر از لبه قرار گرفته و به همین دلیل به راحتی روی پارچه می‌خوابد و برش به سادگی انجام می‌گیرد.

ساده: قیچی‌های معمول که در دو سمت تیغه فشار برابر ایجاد می‌کنند و برای صاف کردن درزها و سجاف‌ها بسیار مناسب هستند.

دندانه‌دار یا زیگزاگی: به دلیل شکل تیغه‌های آن برای برش پارچه‌هایی که زود ریش می‌شوند و همچنین برای برش‌های تزئینی مناسب است.

قیچی گلدوزی: این قیچی علیرغم اسم آن تنها در گلدوزی استفاده نمی‌شود. در خیاطی برای گرد کردن نوک پارچه یا زمانی که قرار نیست برش تا انتهای کار پیش برود از قیچی گلدوزی استفاده می‌کنند.

نخ

خیاطی بدون نخ معنا ندارد. ده‌ها مدل از نخ در خیاطی استفاده می‌شود. از نخ‌های ساده برای دوخت‌های معمول تا نخ‌های ابریشمی برای دوخت‌های تزئینی. کیفیت نخ بسیار اهمیت دارد. جنس‌هایی با کیفیت پایین ممکن در حین کار پاره یا ریش شوند و کار را برای خیاط دشوار کنند. رنگ‌های متنوعی از نخ‌ها در بازار موجود است که هریک دارای شماره مخصوص هستند. دقت داشته باشید که این شماره در برندهای مختلف باهم متفات است. به طور مثال یک رنگ مشخص در برند X ممکن است شماره ۱۰ و دقیقا همان رنگ در برند Y شماره ۳۵ باشد. بنابراین جهت جلوگیری از دو رنگه شدن نخ کار شده برای لباس نخ‌های موردنظر خود را از یک برند و تا حد ممکن از یک فروشگاه خریداری کنید. به دلیل تنوع بالای رنگ‌ها هر خرازی شماره‌های مشخصی از نخ‌ها را می‌فروشد که ممکن است خرازی‌های دیگر آن شماره‌ها را نفروشند.