طرز تهیه لباس یا لباس بالا - الگوی رایگان

الگوی لباس بالا / لباس مجلسی

یک لباس بلند است و یکی از ساده ترین لباس ها برای دوخت است - همچنین به سرعت به عنوان یک لباس بسیار راحت و مرسوم ، مد روز محبوبیت خاصی پیدا می کند.


دوخت آسان به علاوه مرسوم ، مد روز بدان معنی است که شما باید آن را بسازید - در اینجا آموزش ساختن الگوی خود را دارید.

دختران از caftans به عنوان پوشش ساحلی یا پوشیدن لباس خواب یا به عنوان برترین لباس های جین استفاده کرده اند - آنها یکی از متنوع ترین لباس های اطراف هستند. این لباس مناسب برای تابستان است.

من به طور مرتب از لباس های پنبه ای برای خیاطی و پوشیدن آنها به عنوان شبانه استفاده می کنم و آنها بسیار راحت هستند. من عاشق نگاه بوهمی هستم که این لباس ها به من می دهند. آنها ساندویچ های خیلی خوبی برای دختر شما درست می کنند.
دور باس خود را با شل اندازه گیری کنید و این را با ide تقسیم کنید

1.5 اینچ را به آن اضافه کنید

طول پارچه را به نصف تا کنید و این علامت نیمه راه را آهن کنید. این خط شانه شما خواهد بود.

با کنار گذاشتن آن ، پارچه را دوباره به نصف خط مقطع مرکزی بکشید. حالا شما 4 ضخامت نصف عرض پارچه دارید. اگر در مورد نحوه برش پارچه و نحوه چیدن پارچه برای برش اشتباه گرفته اید ، این پست را در مورد نحوه برش پارچه قبل از خیاطی اشتباه بگیرید

دستورالعمل های موجود در نمودار را دنبال کنید تا علائم الگو را بسازید و سه درز لباس سایبان را ببندید


الگوی کفتان

لطفاً توجه داشته باشید که با افزایش طول کفتان ، ممکن است کمی اندازه گیری C-D را در زیر زانو افزایش دهید ، به خصوص اگر به جای کمر الاستیک ، ناحیه C-D را بین باسن و نیم تنه شکل داده اید. این برای حرکت آسان است بدون اینکه پارچه در نزدیکی زانو سفت شود

(اگر روسری دارید می خواهید به یک نوع از نوع Kaftan با حداقل دوخت تبدیل شوید ، این پست را روی لباس روسری ببینید - برای دستورالعمل تبدیل روسری به بالا).

لباس روسری

نحوه برش پارچه برای خیاطی کافان - علامت پایین A-K گردن جلویی و A-J خط گردن پشت است. با پارچه ای که قلاب کرده است ، ابتدا از گردن عقب برش دهید. سپس کل پارچه را باز کنید. تمام طول پارچه را به نصف تا کنید و خطوط شانه اتو را بر هم بزنید ، به طوری که پارچه روی میز تمام طول و نصف عرض پارچه را روی میز قرار دهد. در علامت گردن جلوی وسط ، از طریق A- یک منحنی ملایم را تا لبه گردن پشت در خط شانه برش بزنید.

آن را از بالای سر خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که باز شدن سر درست است - اگر کمی بیشتر از آن ضربه نخوردید ، شاید 1/2 - 1 ″ در گردن بند باشد (مراقب باشید که شما یک دهانه را خیلی بزرگ نکنید)


در جدول دیگری در مورد عرض و عمق گردن خط گردن تصمیم بگیرید. اگر می خواهید 1/1 - 1 اینچ به عرض گردن اضافه کنید زیرا اندازه گیری در جدول گردن نزدیک دارد. عرض 4 اینچ گردن را برای کفتان گرفته ام.


اندازه گیری بوست عرض گردن (اینچ) عمق گردن (اینچ)
20 2 4
22 2 4
24 2 1/4 4
26 2 1/4 4 1/2
28 2 1/2 5
30 2 1/2 5 1/2
32 2 1/2 6
34 2 3/4 6 1/2
36 2 3/4 7
38 3 7
40 3 7
42 3 7
این الگوی باعث می شود یک کاوان سست شود. اگر می خواهید یک کوهدان مناسب تر باشد ، همانطور که در زیر توضیح داده شده است ، یک کمر الاستیک را اضافه کنید. در غیر این صورت ، می توانید با گرفتن یک طرف در یک طرف از یک طرف یا یک اینچ ، قسمت بالایی کافتان را شکل دهید ، اما اطمینان حاصل کنید که اگر این یک لباس Kaftan باشد ، شما را برای سهولت در حرکت ، در نزدیکی باسن ، ران و زانوها سستی کافی داشته باشید.

خط سجاف یک کافتان به غیر از خط مستقیم همانند نمودار زیر قابل قطع است - من خط سجاف نامتقارن را به خصوص برای قسمت بالای کافتن بسیار دوست دارم. اگر خط کش کافتان را به صورت مستقیم برش دهید ، طرفین آویزان خواهند شد ، که ظاهری جذاب است. اما اگر نمی خواهید آن اثر را داشته باشید ، هرکدام از برش های زیر را انتخاب کنید.

بدیهی است که پنبه ها مورد علاقه دوخت سفتان هستند ، اما می توانید آکریلیک یا حتی ابریشم نیز خریداری کنید. برای تکمیل لبه گردن حتماً از نخ تطبیقی ​​و نوار بایاس دو برابر گسترده بخرید. اگر پارچه کششی خریداری می کنید ، در صورت تمایل می توانید از نوار تعصب جلوگیری کنید. یا همانطور که در زیر شرح داده شده است ، خط گردن را بسازید.


سعی کنید پارچه ای را تهیه کنید که دارای لبه ای از جنس جذاب باشد ، زیرا این لبه روی پوشاک تمام شده نشان داده خواهد شد.

اگر این لباس را در یک ماده زرق و برق دار مانند ژرژت ، نوعی پارچه ابریشمی یا ابریشمی درست کرده و آن را با لوازم جانبی مناسب جفت کنید می توانید آن را برای مهمانی ها و کارکردها بپوشید. اگر کتان را به صورت ابریشمی درست می کنید ، می توانید برای جلوگیری از ناامیدی های زیاد ، پست مربوط به خیاطی را با ابریشم بررسی کنید.

این پوشاک راحت را می توان به عنوان یک لباس بالا یا به عنوان یک پوشاک با جریان طولانی برش داد. برای این کار می توانید از یک ساری قدیمی یا یک dupatta استفاده کنید و یا حتی می توانید آنها را به صورت نخی یا ساتن از جنس جیب دوزی استفاده کنید. حتی می توانید از روسری استفاده کنید تا لباس روسری را از الگوی کافتانی که در زیر برای شما قرار می دهم استفاده کنید. این ایده بسیار خوبی دیگر برای دوختن کافتان با پارچه چاپ مرزی است.

اگر تصمیم دارید دوخت سفتان را از ابتدا تا به اتمام برسانید ، بسته به تجربه شما در دوخت ، یک ساعت تا دو ساعت به سختی طول خواهد کشید. اگر کاملاً جدید به خیاطی هستید ، پیشنهاد می کنم ‘یک راهنمای خیاطی برای مبتدیان 12 و 12 پروژه خیاطی بسیار شگفت آور برای مبتدیان

آموزش من مطمئناً باعث می شود که شما بخواهید الگوی خود را بسازید و خودتان آن را خیاطی کنید.

نحوه ساخت الگوی خیاطی کافان
نحوه اضافه کردن یک کمر الاستیک به کافان
نحوه پایان دادن به گردن یک سفتان با نوار تعصب
چگونه می توان از خط گردن كفتن بدون درز شانه استفاده كرد
الگوهای دیگر کافان
بهترین الگوی برای یک پارچه
لباس کافان

نحوه ساخت الگوی خیاطی کافان
طول - درمورد اینکه کیفتان طولانی باشد ، تصمیم بگیرید. آن را دو برابر کنید و 3 اینچ را به آن اضافه کنید - این مقدار پارچه ای است که برای دوختن لباس Caftan یا بالای آن نیاز دارید.

عرض - شما می توانید یک کفن را با پارچه ای بسازید که 44 اینچ و بالاتر باشد. حتی یک پارچه 36 اینچ مناسب است اما طول آستین کمتر خواهد بود. فقط تصمیم بگیرید که چقدر پارچه لازم دارید تا از شانه خود آویزان شود و از آنجا بروید.

برای گردن ، از آنجا که هیچ درز شانه ای وجود ندارد ، با نحوه ساخت الگوهای منظم گردن متفاوت خواهد بود.

برای گردن آسان می توانید فقط یک گردن قایق (گردن کمی گسترده که نزدیک به گردن قرار دارد) برش دهید و جلوی و پشت و دست را خط بخیه بزنید و از خط سجاف گردن استفاده کرده یا از نوار تعصب به عنوان یک روکش آسان استفاده کنید. برای این پایان

نحوه اضافه کردن یک کمر الاستیک به کافان
شما باید قبل از دوختن طرفین کافن ، الاستیک را وارد کنید.
1/2 /2 یا 1/4 اینچ الاستیک را دور کمر ببندید. باید راحت بنشینید. اگر می خواهید یک شل مناسب باشد ، یک یا دو اینچ یا دیگری اضافه کنید. این را به نصف تقسیم کرده و آن را به دو قسمت برش دهید. حال برای الگوی جلویی و الگوی عقب دو تکه الاستیک دارید.

مرکز علامت گذاری دو قطعه.

دستکش را مرتب کنید یا الاستیک را مطابق خط درز با انتهای الاستیک و علامت وسط با چین وسط الگوهای بچسبانید.

خیاطی در جای خود
سپس طرفین را دوخت. اکنون یک کمر الاستیک برای کافان خود دارید.

نحوه پایان دادن به گردن یک سفتان با نوار تعصب
لبه را با نوار تعصب گسترده ای دو برابر بپوشانید ، و با شروع و پایان دادن به گردن عقب. نوار زیر 1/4 last آخرین نوار را بچرخانید و حداقل حرفه ای 3/8 را با هم همپوشانی کنید. اگر از پارچه کششی استفاده می کنید ، گردن سفتان ساده است (اگر دهانه خمیده ای دارید). پارچه را اتو کنید تا زیر 1/2 turn چرخید و سپس به چرخ خیاطی بروید. همانطور که می دوختید ، لبه خام را در زیر چرخش بچرخانید تا یک لبه چرخش 1/4 اینچی به دست بیاورید. شما باید پارچه را کمی در شانه و قسمت جلوی مرکز بکشید تا منحنی ها صاف دراز بکشند.

با پارچه در امتداد خط شانه ، و لبه ها کاملاً مطابق با جلو و عقب ، خطی را که از G-H مشخص کرده اید ، ببندید. در هر انتها با بخیه پشت تقویت کنید.

اگر لبه های پارچه ای که استفاده می کنید به نظر نمی رسد ، لبه های جانبی کافتان را لبه دار کنید. اگر آنها خوب نیستند ، لبه ها را دوختید - یک لبه hemmed نورد برای طرفین مناسب خواهد بود. لبه های زیرین را لبه دار کنید و Kaftan شما برای پوشیدن اوقات فراغت آماده است.

چگونه می توان از خط گردن كفتن بدون درز شانه استفاده كرد
نحوه خیاطی یک کافان

کفدان باز شده را روی یک کاغذ الگوی قرار دهید
طرح کلی خط گردن را روی کاغذ ردیابی کنید.

در صورت وجود خط شانه و مرکز پشت و مرکز جلو و بازوی شکاف گردن جلوی خود را داشته باشید

کاغذ را بیرون بیاورید و علائمی را که گول زده اید حداقل 2.5-3 ″ در اطراف خود بکشید. الگوی رو به جلو را برش دهید.
نمای مانند نمودار زیر خواهد بود

روبرو

الگوی رو به رو را از پارچه جدا کنید
لبه های بیرونی روبرو را با بخیه زیگزاگ یا کوک پوشاننده به پایان برسانید یا زیر 1/4 turn چرخید و بخیه کنید.
آن را به قسمت بازوی گردن خط های شانه تطبیق Kaftan و علائم پشتی آن وصل کنید (طرف اشتباه با لمس سمت راست کافتان)
رو به گردن را ببندید. کمک هزینه درز را نصف کنید. به فواصل منظم (در فواصل 1 ideal ایده آل) بر میزان کمک هزینه درز ، بسیاری از میان وعده ها را بدهید
علامت باز شکاف را تا انتهای آن قطعه کنید
بخیه افقی در پایین. (اطمینان حاصل کنید که بسیار مراقب باشید که هیچ کدام از بخیه ها را برش نخورید.)
کمک درز را به قسمتهای اطراف گردن بخیه بزنید.
رو به طرف دیگر چرخانید.

چگونه خط گردن کفتان را مانند یک عادت معمولی به پایان برسانیم.

در اینجا صورتهای جلوی گردن و پشت گردن را بطور جداگانه مطابق شکل زیر می سازید. در این Kaftan در خط شانه یک درز خواهید داشت.

بدنه جلویی و بدنه عقب را جداگانه بردارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از روکش شکل به صورت گردنبند "چگونه می توان الگوی هایی را ایجاد کرد" یا پرداخت دستورالعمل خیاطی سالوار کامز

گردنبند را روی قطعه روبرو علامت بزنید. قطعه روبرو (پس از اتمام لبه ها و استفاده از رابط) را در سمت راست بدنه جلویی قرار دهید که خط مرکز بدن را با مرکز قطعه روبرو تراز کنید. از طریق گردن بخیه بزنید.

با کمک هزینه بسیار کمی درز ، گردنبند را برش دهید. با کمک هزینه های درز ، هر 1 ″ یا بیشتر بکشید. این امر برای کمک به چرخش صاف صورت است.